måndag 14 juni 2010

Surfs up in Seal and hang tight in Hollywood

Slick pryder sin plats langst med Main street i Seal Beach precis vid pierens borjan. I slutet av pieren finns Ruby's dar vi tog en kaffe och varm choklad...och da kom tva delfiner in for att leka med surfarna. Vad harligt det ar nar man far se delfiner som kommer in till stranderna!!! Jag hann dock inte med att ta foto pa dem-de var snabba och jag var det inte.
Surfarna ar pa plats mandag morgon klockan 8 am
Baywatch ar dock inte stationerade annu...
Fisket ar dock i full gang och da Lasse & jag tog oss en kopp kaffe resp choklad pa Rubys langst ute pa puieren i Seal Beach sag vi tva delfiner som tyckte att det var fint att leka dar! Makrillarna och ovriga fiskar drogs upp av en man som forsakrade mig att de basta stallena att fisk pa var Huntington Bch, Newport Bch, Seal Bch, Venice Bch och Manhattan Bch om man inte foredrog att ta bat ut och fiska...vilket var bra overallt. Det ar ju the Pacific vi har har sa Marlins, hajar av divers slag tillhor vanligheterna.....
Ett morkt kort pa min gamla boss, Carol Matsumoto, i sin jewelry store som numera blivit med ett galleri pa ovanvaningen.
Innan lunch tog vi upp till State Uni till Britta's jobb.
Dar hittade vi en uniformerad sheriff som tog ledigt resten av dagen for att komma med till Hollywood och Kodac Center.

Pa Kodac Center finns manga fina affarer och Britta & Lasse shoppade bla pa Hard Rock Cafe' och Guess. Jag rakade handla en skylt pa en Disney store som ombeder bilister att kora lugnt och forsiktigt for att akta alvorne!
When in Hollywood!
Dagens lunch bestod av en hamburgare. Ni som tror att McD for den amerikanska traditionen framat tror fel...detta ar en amerikansk hamburgare vard namnet...
Uj da!
Mycket bling ar det pa Walk of fame.
Har finns manga stjarnor som jag inte har en aaaaning om vilka de ar men denna kanner jag till...
Imorgon bar det av till Inland Empires, Palm springs-hallet for att traffa en kollega!
God natt fran,
Petra

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar